09122071683 - 02632224462

پاسخگویی : ساعت 9 - 17:30

انتشار : شنبه 17 تیر 1402

تن پوش عروسکی تبلیغاتی

تبلیغات اصلی‌ترین روش برای معرفی محصولات یک شرکت است تا مخاطبان با خدمات یک مجموعه آشنا شوند. هرچقدر تبلیغات یک شرکت یا موسسه جذاب‌تر و خلاقانه‌تر باشد، قطعا مخاطبان بیشتری نیز جذب خواهد کرد و درآمد بیشتری نصیب تولید کننده می‌شود. این یک چرخه پایان ناپذیر بین تبلیغ و سود به حساب می‌آید. در گذشته تبلیغات از طریق روزنامه‌ها، رادیو، نوشته‌های روی دیوارها و… صورت می‌گرفت. اما امروزه با به‌کارگیری تبلیغات محیطی این روش‌ها دیگر کمتر جلب توجه می‌کنند.

تبلیغ محیطی به دلیل قابل فهم‌تر بودن برای مخاطبان و توانایی جلب نظر تعدادی زیادی مخاطب در مدت زمانی کوتاه، بسیار کارآمد است. در ادامه قصد داریم به پاسخ سوال تبلیغات محیطی چیست و چگونه می‌توان تبلیغ محیطی جذاب‌تری داشته باشیم، بپردازیم. اگر قصد دارید روشی مناسب برای تبلیغ تولیدات خود انتخاب کنید، حتما این مقاله را تا پایان مطالعه کنید.

تبلیغات محیطی چیست؟

در پاسخ به سوال تبلیغات محیطی چیست، می‌توان گفت روشی برای انتقال اطلاعات و یا معرفی یک برند به جامعه‌ای بزرگ است. قطعا شما هم وقتی از منزل خارج شده‌اید، پلاکاردهای تبلیغاتی، بیلبوردهای بزرگ روی پل‌های هوایی و یا عروسک‌های تبلیغاتی را کنار خیابان‌ها دیده‌اید. اینها تنها نمونه‌ای از تبلیغ‌های محیطی هستند که امروزه از رایج‌ترین روش‌های تبلیغ در جهان به شمار می‌آیند.

این نوع تبلیغات مختص زمانی است که مخاطبان بیرون از محیط کار یا خانه هستند و در مکان‌های عمومی حضور دارند. ‌تبلیغ‌های محیطی نسبت به سایر روش‌های تبلیغ، هزینه کمتری دارد و در عین حال مخاطبان زیادی را با مجموعه تبلیغ کننده آشنا می‌کند. این نوع تبلیغات اغلب به گونه‌ای است که مخاطبان ناخودآگاه  آن‌ را مشاهده کرده و معمولا برند یا محصول تبلیغ شده را به حافظه می‌سپارند. هر قدر در تبلیغ‌هایتان از ایده‌های نو و طراحی‌های خلاقانه استفاده کنید، در ذهن ماندگار‌تر خواهند بود.

تاثیر تبلیغات محیطی بر فرهنگ جامعه

در گذشته اغلب تبلیغات محیطی از یک محصول و یا خدماتی خاص صحبت می‌کردند. اما امروزه حوزه تبلیغ محیطی فقط به محصولات و خدمات محدود نمی‌شود. در حال حاضر بسیاری از نکاتی که برای فرهنگ سازی جامعه لازم است از طریق این نوع تبلیغ‌ها به مردم انتقال پیدا می‌کند؛ زیرا تاثیر تبلیغات محیطی بر فرهنگ جامعه بسیار زیاد است. برای مثال اگر به بزرگراه‌ها یا خیابان‌های پر تردد را نگاهی بیندازید، تابلوهایی با مضمون آرام رانندگی کردن و یا بستن کمربند ایمنی را خواهید دید.

در نتیجه می‌توان در حوزه فرهنگ سازی، تبلیغ محیطی را بسیار اثرگذار دانست؛ به طوری که قادر است تغییرات بسیاری را در فرهنگ عمومی جامعه پدید آورد. بیشتر این تبلیغات حاوی توصیه‌هایی با مضمون چگونگی رفتار با کودکان، پارک نکردن جلوی پل خانه‌ها، یادآوری مناسبت‌های مذهبی و یا سخنی از بزرگان در مورد جامعه، هستند.

انواع تبلیغات محیطی

حال که تعریف تبلیغات محیطی را می‌دانیم، می‌‌توانیم به سراغ شناخت انواع آن‌ برویم. انواع مختلفی از تبلیغ‌های محیطی وجود دارد که باید با توجه به مخاطبان، یکی از آن را انتخاب کرد. برای مثال اگر مخاطب محصولی که تبلیغ شده، عموم مردم باشند، نیاز به روشی است که تمام مخاطبان قادر به مشاهده و فهم آن باشند. اگر مخاطب، اشخاص خاصی هستند باید عناصر تبلیغ در مکان‌های خاصی نیز قرار بگیرند.

استفاده از عروسک‌های تن‌پوش تبلیغاتی خیابانی

در این روش از تبلیغات، افرادی مامور می‌شوند تا تن‌پوش‌های تبلیغاتی عروسکی پوشیده و با گرفتن پلاکاردهایی در دست یا نواختن آهنگ، محصول یا مکانی را تبلیغ کنند. عروسک‌های تن پوش معمولا برای تبلیغ خدمات رستوران‌ها، سیرک‌ها، شهر بازی‌ها و فروشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آخرین مقالات